GYMNASIE

Igår på so;n pratade vi om gymnasie och fick katalogen om alla linjer och inriktningar. Då började jag tänka "vad gammal jag är nu", inte gammal men tiden går så sjukt fort. Om knappt ett år går jag på gymnasiet? Jag kommer inte gå i samma klass som mina bästa längre. Det kommer vara så sjukt tomt att inte ha de där, eftersom man är så van att det alltid finns där. Jag kommer ihåg när man var liten och när mina stora systrar började på gymnasiet, då tänkte man att man aldrig komma dit, att det är hur lång tid som helst kvar men snart är det min tur. Snart är det min tur och om tiden går lika fort som från 7-9 kommer jag ta studenten snart. Då ska man börja jobba och allt förändras. Även fast jag vet att det kommer gå hur bra som helst och det kommer vara riktigt roligt blir jag samtidigt lite rädd. Första dagen på gymnasiet utan mina bästa vid mig, det kommer kännas som ett stort kliv, men det är något vi alla gör, det vet jag. Men allt kommer gå bra, det vet jag & även om jag inte kommer gå i samma klass tjejerna så kommer det alltid finnas det, det vet jag och det gör mig glad. Gymnasie är också roligt, träffa nya människor, ny skola, och allt de som ingår. 



Kommentarer
Postat av: syster E

Julle, Been there done that. Var super ledsen när jag slutade 9an för att mista alla när man började gymnasiet. Men du kan ju se mig o mina vänner som ett praktexempel, jag har fortfarande kvar dom. Äkta vänner förlorar man inte, blir bara att man får kämpa lite extra för att ses eftersom man inte gör det naturligt genom skolan längre... Baby spice, dont cry!

2009-10-07 @ 16:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0